9 Ağustos 2017 Çarşamba

Etkili Soğuk Satış Teknikleri

Soğuk Satış Nedir?

Soğuk satış uzaktan yürütülebildiğinden dolayı satış yapan firmalar için cazip gelen bir satış modelidir. Normal şartlarda bir satış temsilcisi gün içerisinde maksimum 5 müşteriyi ziyaret edebilir. Ancak soğuk satış modeli ile oturduğu yerden daha fazla müşteri ile görüşebilir. Soğuk satış işlemlerinde satış temsilcileri günlük görüşme planına göre müşteriler ile telefon, mail veya mesaj kanalları ile iletişime geçerek ürünlerin tanıtımını yaparak satış işlemlerini gerçekleştirmektedir.  Satış odaklı ilerleyen soğuk satış sürecinde temsilci ile müşteri arasında güven ortamının oluşması çok önemlidir. Bu noktada satış temsilcisi görüşme başlangıcında konuşma tarzı ve üslubu ile gerekli olan güven ortamını oluşturabilmelidir.

Soğuk Satış Temsilcisi Özellikleri

Satış işlemleri sırasında soğuk satış temsilcisi müşterinin ihtiyaçlarını doğru bir şekilde analiz etmeli ve bu doğrultuda analitik düşünerek çözümler üretmelidir. Görüşmeler esnasında ezber konuşmalar yerine karşısındaki müşteriyi dinlemeli ve bunun üzerine konuşmasını gerçekleştirmelidir. Müşterinin konuşmasına izin vermeden sadece ürün tanıtımı yapmaya çalışan temsilcilerin satış işlemi başarısız olacaktır. Bu yüzden bir satış temsilcisi öncelikle dinlemeyi bilmeli ve karşısındaki kişiyi iyi anlamalıdır. Doğaçlama ilerleyen görüşmeler olduğu için ürünler hakkında detaylı bilgiye sahip olmalıdır. Aksi takdirde konuşma esnasında tereddüt etmesi konuya hakim olmadığını gösterir buda görüşmeyi olumsuz etkiler.  Bu yüzden satış temsilcisi görüşme öncesinde ürün, müşteri, firma gibi verilere ulaşmalı ve bunun üzerine ürün tanıtımını yapmalıdır. Belirli bir zaman dilimini kapsayan soğuk satış sürecinde satış temsilcisi zamanı verimli kullanmalı ve müşteri kaybetme riskini en aza indirgemelidir.



Etkili Soğuk Satış Teknikleri

Saha satışında sizi rakiplerinizden ayıracak en önemli etken “Özgünlüktür”. Çünkü insanlar üretmek yerine var olan üzerinden ilerliyor. Bu noktada sizin rakiplerinizden farklı olarak müşterilerinize özel çözümler sunmanız gereklidir. Satış temsilcileri müşteriler ile görüşme esnasında gerekli tüm bilgiler ile donatılmış olmalıdır. Müşteriden gelecek sorulara hızlı ve tatmin edici cevaplar vererek satışa yöneltmelidir. Bu yüzden satış temsilcilerinizin ürün ve müşteri bilgilerine hızlı bir şekilde ulaşabilmesi gereklidir. Satışa teşvik edilen müşteriyi fiyatlandırma, taksitlendirme gibi muhasebe birimi hakkında da bilgilendirmelidir. Karmaşık ilerleyen iş süreçleri bir düzen içerisine toplanmalı ve satış temsilcileri doğru bir şekilde koordine edilmelidir. Soğuk satış pazarlamasında İş süreçlerinizi kolaylaştırmak için teknolojiyi yakından takip ederek satış pazarlaması için geliştirilen Sales Plus yazılımından faydalanabilirsiniz. Saha satışı için geliştirilmiş olan soğuk satış programlarının geniş kapsamlı ürün özellikleri sayesinde satışı gerçekleştirilen ürünler ve firma verileri satış temsilcilerinizin elinin altında olacaktır. Görüşmeler esnasında bu verilere hızlı bir şekilde ulaşarak müşteri bilgilendirmesini daha kolay bir şekilde yapabilir ve satış süreçlerini daha sistematik bir şekilde kontrol edebilir.


Sales Plus soğuk satış programı ile soğuk satışta tüm ihtiyaçlarınıza çözümler üretebilirsiniz. Soğuk satış esnasında ürün özelliklerine, fiyat bilgisine, müşteri verilerine ve daha birçok veriye ulaşabileceğiniz saha satış programları ile soğuk satışta özel çözümler üretmek artık daha kolay. Sales Plus saha satış programı ürün satışından muhasebe süreçlerine kadar tüm çalışmalarınızı kontrol edebilmeniz için özel olarak tasarlanmıştır. Sizde saha satışınızı hızlandıracak ve soğuk satışta etkinliğinizi arttıracak program için 444 8 123 numaradan veya info@salesplus.com.tr adresinden Demo Talebinde bulunabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder