Soğuk Satış
Nedir?
Soğuk satış uzaktan yürütülebildiğinden dolayı satış
yapan firmalar için cazip gelen bir satış modelidir. Normal şartlarda bir satış
temsilcisi gün içerisinde maksimum 5 müşteriyi ziyaret edebilir. Ancak soğuk
satış modeli ile oturduğu yerden daha fazla müşteri ile görüşebilir. Soğuk
satış işlemlerinde satış temsilcileri günlük görüşme planına göre müşteriler
ile telefon, mail veya mesaj kanalları ile iletişime geçerek ürünlerin
tanıtımını yaparak satış işlemlerini gerçekleştirmektedir. Satış odaklı ilerleyen soğuk satış sürecinde
temsilci ile müşteri arasında güven ortamının oluşması çok önemlidir. Bu
noktada satış temsilcisi görüşme başlangıcında konuşma tarzı ve üslubu ile
gerekli olan güven ortamını oluşturabilmelidir.
Soğuk Satış
Temsilcisi Özellikleri
Satış işlemleri sırasında soğuk satış temsilcisi
müşterinin ihtiyaçlarını doğru bir şekilde analiz etmeli ve bu doğrultuda
analitik düşünerek çözümler üretmelidir. Görüşmeler esnasında ezber konuşmalar
yerine karşısındaki müşteriyi dinlemeli ve bunun üzerine konuşmasını
gerçekleştirmelidir. Müşterinin konuşmasına izin vermeden sadece ürün tanıtımı
yapmaya çalışan temsilcilerin satış işlemi başarısız olacaktır. Bu yüzden bir
satış temsilcisi öncelikle dinlemeyi bilmeli ve karşısındaki kişiyi iyi
anlamalıdır. Doğaçlama ilerleyen görüşmeler olduğu için ürünler hakkında
detaylı bilgiye sahip olmalıdır. Aksi takdirde konuşma esnasında tereddüt
etmesi konuya hakim olmadığını gösterir buda görüşmeyi olumsuz etkiler. Bu yüzden satış temsilcisi görüşme öncesinde
ürün, müşteri, firma gibi verilere ulaşmalı ve bunun üzerine ürün tanıtımını
yapmalıdır. Belirli bir zaman dilimini kapsayan soğuk satış sürecinde satış
temsilcisi zamanı verimli kullanmalı ve müşteri kaybetme riskini en aza
indirgemelidir.
Etkili Soğuk Satış
Teknikleri
Saha satışında sizi rakiplerinizden ayıracak en önemli
etken “Özgünlüktür”. Çünkü insanlar üretmek yerine var olan üzerinden
ilerliyor. Bu noktada sizin rakiplerinizden farklı olarak müşterilerinize özel
çözümler sunmanız gereklidir. Satış temsilcileri müşteriler ile görüşme
esnasında gerekli tüm bilgiler ile donatılmış olmalıdır. Müşteriden gelecek
sorulara hızlı ve tatmin edici cevaplar vererek satışa yöneltmelidir. Bu yüzden
satış temsilcilerinizin ürün ve müşteri bilgilerine hızlı bir şekilde
ulaşabilmesi gereklidir. Satışa teşvik edilen müşteriyi fiyatlandırma,
taksitlendirme gibi muhasebe birimi hakkında da bilgilendirmelidir. Karmaşık
ilerleyen iş süreçleri bir düzen içerisine toplanmalı ve satış temsilcileri
doğru bir şekilde koordine edilmelidir. Soğuk satış pazarlamasında İş
süreçlerinizi kolaylaştırmak için teknolojiyi yakından takip ederek satış
pazarlaması için geliştirilen Sales Plus
yazılımından faydalanabilirsiniz. Saha satışı için geliştirilmiş olan soğuk
satış programlarının geniş kapsamlı
ürün özellikleri sayesinde satışı gerçekleştirilen ürünler ve firma verileri
satış temsilcilerinizin elinin altında olacaktır. Görüşmeler esnasında bu
verilere hızlı bir şekilde ulaşarak müşteri bilgilendirmesini daha kolay bir
şekilde yapabilir ve satış süreçlerini daha sistematik bir şekilde kontrol
edebilir.
Sales Plus soğuk satış
programı ile soğuk satışta tüm ihtiyaçlarınıza çözümler
üretebilirsiniz. Soğuk satış esnasında ürün özelliklerine, fiyat bilgisine,
müşteri verilerine ve daha birçok veriye ulaşabileceğiniz saha satış
programları ile soğuk satışta özel çözümler üretmek artık daha kolay. Sales
Plus saha satış programı ürün satışından muhasebe
süreçlerine kadar tüm çalışmalarınızı kontrol edebilmeniz için özel olarak
tasarlanmıştır. Sizde saha satışınızı hızlandıracak ve soğuk satışta
etkinliğinizi arttıracak program için 444 8 123 numaradan veya info@salesplus.com.tr
adresinden Demo Talebinde bulunabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder