Saha satış temsilcisinin emin adımlarla ilerlemesi satış
sürecinde olumlu etki yaratmaktadır. Saha satış temsilcileri müşteriler ile
bire bir görüşmeler sağlamaktadır. Görüşmeler esnasında müşteride bıraktığı
izlenimler gerçekleştirdiği satış miktarı ile doğru orantılıdır. Satış yapılan
sektör fark etmeksizin sahada bulunan temsilcilerin öncelikle yaptığı işi
bilmeli sonrasında ürün, hizmet, sektör, müşteri ve satış ile ilgili yeterli
bilgiye sahip olması gereklidir. Aynı zamanda sahip olduğu bilgilerin üzerine
ekleyerek kendini devamlı olarak güncellemesi gereklidir.
Saha Satışında İş
Bilgisi
Saha satış temsilcisinin yaptığı işin bilincinde olması
gereklidir. Satışını veya tanıtımını yaptığı işi sadece ezberlediği yoldan
ilerleten satış temsilcilerinin satış oranlarında yükselme göremezsiniz. Satış
esnasında yaptığınız işten siz emin olmazsanız müşterinin inanıp satın almasını
nasıl beklersiniz? Sunumunu yaptığınız ürün veya hizmet hakkında bilginiz
olmadığı zaman görüşme esnasında sadece maliyet hakkında konuşursunuz. Ancak
müşteriler direkt olarak finans üzerinden ilerleyen konuşmalara pek fazla
güvenemezler. Bu yüzden saha satış temsilcisinin ilk aşamada müşteriyi sattığı
ürün veya hizmet hakkında bilgiye doyurmalı daha sonrasında finans ile ilgili
bilgileri vermelidir.
Sektör Bilgisi
Sizin satışınızı yaptığınız ürün veya hizmeti başka hangi
firmalarda yapıyor? Yani rakip firmalarınızı iyi analiz etmelisiniz. Satış
esnasında müşterinize sizin sektörde en iyisi olduğunu düşündürmeniz
gereklidir. Çünkü sizinle aynı işi yapan birden fazla firma mutlaka vardır.
Satış temsilcileri bu noktada rakip firmaların eksiklerini veya fazlalıklarını
tespit ederek sizi öne çıkaracak çözümler üretmelidir. Sektörünüz ile ilgili
yurt içi veya yurt dışı bağlantılarınız var ise bunları gündeme getirerek Pazar
payınızın gelişmekte olduğunu görüşmeler esnasında vurgulayabilir. Bunun gibi
müşterinin dikkatini çekecek ve firmanıza güven duymasını sağlayacak
özelliklerinizi dile getirebilirsiniz. Saha satış temsilciniz sektör ile ilgili
bilgi ve birikime sahip olmalı ve firmanızı öne çıkaracak stratejiler
geliştirmelidir.
Ürün Bilgisi
Satış esnasında temsilci ile müşteri arasında güven bağının
oluşması gerektiğini tekrar vurgulamak istiyorum. Satış esnasında sunumunu
yaptığınız ürün veya hizmetin müşterinize nasıl bir yarar sağladığını öncelikle
siz bilmelisiniz. Karşınızdaki müşteriniz ile sattığınız ürün veya hizmetin
ilişkisini tespit ederek müşterinize sağladığı faydaları ön plana
çıkarmalısınız. Müşteriniz ile görüşmeleriniz esnasında ezbere konuşmak yerine
ürün ve müşteri bilgisine sahip olarak doğaçlama ilerleyen görüşmeler
gerçekleştirmelisiniz. Rakip firmaların ürün gamına hakim olarak düzenli olarak
takip etmelisiniz.
Saha satışında etkili pazarlama yöntemlerini kullanarak
satış oranlarınızda artış sağlayabilirsiniz. Teknolojiyi yakından takip ederek
saha satışında sizi kolaylaştıracak saha satış programlarından
yararlanabilirsiniz. Saha satış programları satış temsilcilerinin sahada daha
donanımlı olmasına olanak sağlayarak görüşmelerin daha olumlu geçmesine katkı
sağlar.
Sales Plus yeni nesil saha satış programı ile
saha satış temsilcilerinin satış esnasında daha verimli olmalarını sağlar. Saha
satış otomasyonu üzerinden görüşmeler esnasında ürün ve müşteri bilgilerini
takip edebilir. Mobil saha satış
otomasyonu saha satış temsilcilerinizin iş hakimiyetini arttırarak sektörünüzde
kendisini yenilikleri takip ederek güncel kalmasını sağlayabilirsiniz. Etkili
pazarlama yöntemlerinizi yürütebileceğiniz saha satış otomasyonunu denemek için
info@salesplus.com.tr mail adresi üzerinden veya 444 8 123 telefon numarasından
bizden demo talebinde bulunabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder