Her sektörün ve şirketin farklı müşteri risk yönetimi
yaklaşımları bulunmaktadır. B2B olarak satış çalışmalarının belki de en çok
önem arz eden noktası müşteri risk yönetimidir. Sales Plus mobil saha satış otomasyonunun şirketiniz için sağladığı
faydalardan bir tanesi de bu noktada ortaya çıkmaktadır.
Müşteri Risk Yönetimi
Günümüz Koşullarında Büyük Önem Kazandı
Ticari risk yönetimi olarak da adlandırılan bu süreç
günümüzde şirketler için epey önem kazanmıştır. Bu durum özellikle vadeli satış
gerçekleştirilen sektörlerde yer alan şirketler için daha önemlidir. Nitekim
günümüz piyasa koşullarında peşin ya da kısa vadeli satın alımlara denk gelmek
zor olabilmektedir. Bu sebepten dolayı müşteri risk oranının teminat
güvencesini geçmemesi önemli bir şarttır.
Müşteri Risk Yönetimi
Süreci Nasıl İlerler?
İlk aşamada müşteri risk yönetiminin tanımlanması önemlidir.
Müşteri ile yapılan iş birliği ve bağlar güçlendikçe müşteri risk limitinizi
daha yukarılara çekmelisiniz. Öte yandan her gelen sipariş ile birlikte risk
limitleri yeniden oluşturulmalıdır ve risk kontrolü sağlanmadan talep edilen
mal sevkiyata verilmemelidir. Yapılan kontrollerin ardından müşteri risk oranı
teminat güvencesini aşmıyorsa satışa onay verilebilir.
Müşteri Risk Yönetimi
İçin Kullandığınız Sistem İyi Kurulmalıdır
Müşteri risk takibi ile ilgili süreç yukarıda anlattığımız
gibi işlemektedir. Ancak bu süreç her defasında bu kadar kolay akış
göstermemektedir. Ortaya çıkabilecek potansiyel sorunların önüne daha önceden
geçmek ve müşteri risk takibini daha sağlıklı bir şekilde ilerletmek adına
firmanızın bu konuda hizmet veren iyi bir mobil
saha satış otomasyonuna ihtiyacı vardır. Bu tür sistemler sayesinde süreç
içerisinde gerçekleşebilecek hataların riskini minimize edebilirsiniz.
Öte yandan iyi bir mobil saha satış otomasyonu ile müşteri
risk yönetiminizi online olarak yapabilirsiniz. Mobil saha satış otomasyonu
olan Sales Plus da bu noktada yardımınıza koşar. Peki Sales Plus ile müşteri
risk yönetiminiz sürecinde neler yapabilirsiniz?
·
Tahsilat için müşterinizin mali bilgilerini
görebilirsiniz.
·
Müşterileriniz ile yapılan satışlarla ilgili
işlemlerin hesap özetlerini ve risk durumlarını inceleyebilirsiniz.
·
Müşteri analizi bölümünden müşteriniz ile ilgili
tüm dataya ulaşabilirsiniz.
·
Müşteri bazlı raporlar sayesinde daha rahat analizler
gerçekleştirebilirsiniz.
Üstelik Sales Plus mobil
saha satış otomasyonu ile yalnızca müşteri risk yönetimi değil
ziyaret takibi, online mesajlaşma, ürün sunumu, logo standartlarında kampanya
gibi daha birçok özelliğe erişebilirsiniz. Daha fazla bilgi için Sales Plus ana
web sayfasına gidebilir ya da bizlere 444 8 123 numaralı hattan
ulaşabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder