İş dünyasında temel olarak iki farklı satış biçimi
bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi şirketlerden tüketicilere direkt olarak
satılan ürün ya da hizmetlerdir. Bu şirketlerin ürünlerini ve hizmetlerini hem
dijital ortamda, dışarıda, basın kuruluşlarında bol bol görürüz. İş
dünyasındaki bir diğer ürün ve hizmet satış biçimi ise şirketlerden diğer
şirketlere yapılan satışlardır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen satış sürecine
ise B2B pazarlama denilmektedir. Ancak B2B pazarlama ilk olarak online ortamda
çıktığından dolayı yalnızca e-ticaret sitelerine yönelik olduğu yönünde bir
yanlış kanı oluşmuş olabilir. Yani aslında bu kavram yalnızca online ortamda
gerçekleşen bir süreç değildir. Daha iyi anlaşılması adına B2B pazarlama yapan
sektör örneği sunabiliriz. Ofis-mobilya üreticilerini bu doğrultuda ele
alınabilir. Bu üreticiler ürünlerini diğer firmalara da satabilmektedir. Yani
direkt olarak tüketiciye değil, o ürünleri tüketiciye sunacak başka şirketlere
satabilmektedirler. Buna Türkçe’ye ‘Firmadan firmaya satış’ olarak
çevrilebilecek B2B pazarlama denilmektedir.
Diğer Şirketlere
Satış Yapan Şirketler İçin Bir Ürün: Sales Plus
B2B pazarlama sürecinde yer alan, yani firmadan firmaya
satış yapan şirketlerin asli müşterileri hedef kitlesi dahilinde yer alan diğer
şirketler olduğu için müşterileri salt insan değil şirketlerdir. Ancak günümüz
rekabet koşulları iyiden iyiye artmıştır. Nitekim B2B yapan bir şirketseniz,
başka şirketlere sattığınız ürün ya da hizmeti benzer şirketleri hedefleyerek
satan onlarca rakip firmanız bulunmaktadır. Bundan dolayı hedef kitlenizde yer
alan şirketlere yani müşterilerinize neden sizi tercih etmeleri gerektiğini
anlatabilmeli ve onlara yönelik doğru iletişim stratejileri geliştirmelisiniz.
Sales Plus saha satış programı önemi de bu noktada ortaya çıkmaktadır. Sales
Plus, firmadan firmaya satış yapan şirketlere birçok açıdan fayda sağlamasının
yanı sıra müşterileri ile olan ilişkilerini optimize etmelerinde ve onların
isteklerini daha iyi analiz ederek daha iyi sonuçlar elde etmelerine yardımcı
olur.
Saha Satış Programı
Sayesinde Müşterilerinizle Olan Bağınızı Güçlendirin
Günümüz pazarlama dünyasında müşterilerin karşısına her daim
çıkmaktan ziyade tam size ihtiyacı olduklarında karşılarına çıkmanız daha
etkili bir stratejidir. Nitekim müşterinizin size ihtiyacı olmadığı anlarda ona
ürününüz ya da hizmetiniz ile ilgili mesajları iletmeniz ters tepebilir. Aksine
müşterinizin size ihtiyacı olduğu vakitte onun karşısına çıkmanız hem organik
ilişkiler geliştirmenizde hem de satış çabalarınızı daha büyük oranda olum
sonuçlandırmanızda yardımcı olur. Sales Plus Saha Satış Programı sayesinde müşterilerinizle olan bağı
güçlendirmeniz adına size sunulan avantajları madde halinde sıralayalım:
- Müşterilerinizi kategorilere ayırabilir ve bunun doğrultusunda onlara yapacağınız ziyaret sıklıklarını ve zamanlarını belirleyebilirsiniz. Böylelikle onların isteklerine göre daha fazla hareket edebilirsiniz.
- Herhangi bir müşteriye yapılan tüm ziyaretlerin notlarını tutabilir ve bu doğrultuda hangi ziyaretlerin daha verimli geçtiğini öğrenmek için analiz yaparak sonraki ziyaretlerinizi yorumlarınıza göre planlayabilirsiniz.
- Saha satış ekibinizi müşterilerinizden elde ettiğiniz verilere göre yönlendirebilir ve böylelikle daha olumlu sonuçlar elde etmenin önünü açabilirsiniz.
- Verilerden yola çıkarak müşterilerinizin beklentilerini öngörebilir ve potansiyel müşterilerinizi gerçek müşterilere çevirebilirsiniz.
Siz de saha satış programı
olan Sales Plus ile müşterilerinizle daha etkili ve güçlü iletişim kurabilir,
daha hızlı bir şekilde başarınızı pekiştirebilirsiniz.
Kaynak: http://www.salesplus.com.tr/sales-plus-sayesinde-musterilerinizle-daha-organik-iliskiler-kurun/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder