9 Kasım 2018 Cuma

Sales Plus Sayesinde Müşterilerinizle Daha Organik İlişkiler Kurun

İş dünyasında temel olarak iki farklı satış biçimi bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi şirketlerden tüketicilere direkt olarak satılan ürün ya da hizmetlerdir. Bu şirketlerin ürünlerini ve hizmetlerini hem dijital ortamda, dışarıda, basın kuruluşlarında bol bol görürüz. İş dünyasındaki bir diğer ürün ve hizmet satış biçimi ise şirketlerden diğer şirketlere yapılan satışlardır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen satış sürecine ise B2B pazarlama denilmektedir. Ancak B2B pazarlama ilk olarak online ortamda çıktığından dolayı yalnızca e-ticaret sitelerine yönelik olduğu yönünde bir yanlış kanı oluşmuş olabilir. Yani aslında bu kavram yalnızca online ortamda gerçekleşen bir süreç değildir. Daha iyi anlaşılması adına B2B pazarlama yapan sektör örneği sunabiliriz. Ofis-mobilya üreticilerini bu doğrultuda ele alınabilir. Bu üreticiler ürünlerini diğer firmalara da satabilmektedir. Yani direkt olarak tüketiciye değil, o ürünleri tüketiciye sunacak başka şirketlere satabilmektedirler. Buna Türkçe’ye ‘Firmadan firmaya satış’ olarak çevrilebilecek B2B pazarlama denilmektedir.

Diğer Şirketlere Satış Yapan Şirketler İçin Bir Ürün: Sales Plus

B2B pazarlama sürecinde yer alan, yani firmadan firmaya satış yapan şirketlerin asli müşterileri hedef kitlesi dahilinde yer alan diğer şirketler olduğu için müşterileri salt insan değil şirketlerdir. Ancak günümüz rekabet koşulları iyiden iyiye artmıştır. Nitekim B2B yapan bir şirketseniz, başka şirketlere sattığınız ürün ya da hizmeti benzer şirketleri hedefleyerek satan onlarca rakip firmanız bulunmaktadır. Bundan dolayı hedef kitlenizde yer alan şirketlere yani müşterilerinize neden sizi tercih etmeleri gerektiğini anlatabilmeli ve onlara yönelik doğru iletişim stratejileri geliştirmelisiniz. Sales Plus saha satış programı önemi de bu noktada ortaya çıkmaktadır. Sales Plus, firmadan firmaya satış yapan şirketlere birçok açıdan fayda sağlamasının yanı sıra müşterileri ile olan ilişkilerini optimize etmelerinde ve onların isteklerini daha iyi analiz ederek daha iyi sonuçlar elde etmelerine yardımcı olur.

Saha Satış Programı Sayesinde Müşterilerinizle Olan Bağınızı Güçlendirin

Günümüz pazarlama dünyasında müşterilerin karşısına her daim çıkmaktan ziyade tam size ihtiyacı olduklarında karşılarına çıkmanız daha etkili bir stratejidir. Nitekim müşterinizin size ihtiyacı olmadığı anlarda ona ürününüz ya da hizmetiniz ile ilgili mesajları iletmeniz ters tepebilir. Aksine müşterinizin size ihtiyacı olduğu vakitte onun karşısına çıkmanız hem organik ilişkiler geliştirmenizde hem de satış çabalarınızı daha büyük oranda olum sonuçlandırmanızda yardımcı olur. Sales Plus Saha Satış Programı sayesinde müşterilerinizle olan bağı güçlendirmeniz adına size sunulan avantajları madde halinde sıralayalım:

  •          Müşterilerinizi kategorilere ayırabilir ve bunun doğrultusunda onlara yapacağınız ziyaret sıklıklarını ve zamanlarını belirleyebilirsiniz. Böylelikle onların isteklerine göre daha fazla hareket edebilirsiniz.
  •         Herhangi bir müşteriye yapılan tüm ziyaretlerin notlarını tutabilir ve bu doğrultuda hangi ziyaretlerin daha verimli geçtiğini öğrenmek için analiz yaparak sonraki ziyaretlerinizi yorumlarınıza göre planlayabilirsiniz.
  •         Saha satış ekibinizi müşterilerinizden elde ettiğiniz verilere göre yönlendirebilir ve böylelikle daha olumlu sonuçlar elde etmenin önünü açabilirsiniz.
  •          Verilerden yola çıkarak müşterilerinizin beklentilerini öngörebilir ve potansiyel müşterilerinizi gerçek müşterilere çevirebilirsiniz.


Siz de saha satış programı olan Sales Plus ile müşterilerinizle daha etkili ve güçlü iletişim kurabilir, daha hızlı bir şekilde başarınızı pekiştirebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder