26 Ekim 2017 Perşembe

Bölge Saha Satış ve Pazarlamasında Başarılı Olmanın 5 Yolu


Bölge saha satış pazarlamasında satış temsilcilerinin güçlü bir şekilde yönetilmesi satış oranlarına büyük katkılar sağlamaktadır. Bölgesel bazlı satışta temsilcilerin iş dağılımlarının yapılması ve müşteri ilişkilerinin iyileştirilmesi için satış temsilcilerinin yönetilmesine dikkat edilmesi gerekir. Farklı konumlarda bulunan müşteriler için görüşmelerin önceden planlanması düzensizliklerin önüne geçecektir. Satış temsilcisinin sorumlu olduğu bölgeyi bilmesi ve müşterileri tanıması müşteri beklentilerini anlamasında yardımcı olacaktır.

Merkezden Yönetimi Güçlendirin

Satış işlemleri sahada ilerliyor ancak merkezden güçlü bir yönetim olmadığı zaman hatalar kaçınılmaz olacaktır. Her gün farklı bölgelerde bulunan müşterileri ziyaret eden saha satış temsilcilerinin iş planlarının yapılması gereklidir. Saha satış temsilcileri bu planlamaya uygun olarak düzenli bir şekilde müşteri görüşmelerini gerçekleştirecektir. Satış, pazarlama ve finans bilgilerinin tek bir noktadan yürütülmesi tüm iş süreçlerinin yönetilmesini kolaylaştıracaktır. Bölgesel saha satışı gerçekleştiren firmaların merkezden yönetimini kuvvetlendirmek için saha satış programını kullanması verimliliği arttıracaktır.

Saha Satış Temsilcilerinin Rut Planını Belirleyin

Bugün hangi müşteri ile görüşecektim? Sorumlu olduğu bölgelerde belirli zaman aralıklarında müşteri ziyaretleri gerçekleştiren saha satış temsilcisinin görüşmelerini bir düzen içerisinde yürütebilmesi önemlidir. Güne başlarken o gün hangi firma ile görüşeceğinin bilincinde olan saha satış temsilcisi görüşmeleri esnasında daha doğru adımları atabilir. Anlık çıkan müşteri görüşmelerinden haberdar olup toplantı hazırlıklarını hızlıca yürüterek daha donanımlı olarak görüşmelere gidebilir.

Ürün / Hizmet Bilgisine Sahip Olun

Bölge görüşmelerine çıktınız ve ürün satışı yapıyorsanız sürekli yanınızda numune mi taşıyacaksınız? Sürekli değişen bölgelerde bir de numune taşımak sizin hızınızı azaltacaktır. Özellikle ağır yüke sahip ürünlerin tanıtımını yapıyorsanız daha da zorlanacaksınız. Numune taşımadan ürün özelliklerini müşteriye tam olarak aktarmanız gerekecek. Ürün veya hizmet bilginizi arttırmak ve müşteriye somut veriler sunabilmeniz için mobil saha satış programı geliştirilmiştir. Tablet üzerinden ürün tanıtımını görseller ve videolar ile destekleyerek numune taşımadan müşteri görüşmelerini satışa dönüştürebilirsiniz.

Müşteri Beklentilerini Anlayın

Müşteri sizden ne bekliyor? Saha satış temsilcisi görüşme sırasında öncelikle bunu anlamalıdır. Müşterinin tam olarak ne istediğini bilmeyen saha satış temsilcisi nasıl bir yol izleyeceğini bilemez. Görüşmeyi satışa dönüştürmek için müşterinin bir sonraki adımını tahmin ederek hareket edilmelidir. Karşınızdaki kişi sizden ürün veya hizmet alacaksa öncelikle size güvenmelidir. İhtiyaçlarını sizin karşılayabileceğine ikna ettiğiniz takdirde satış gerçekleşmiş olacaktır. Müşteriyi öncelikle tam olarak dinlemelisiniz sonrasında ne istediğini anlayarak görüşmeyi sürdürmeniz daha sağlıklı olacaktır.

Detaylı Raporlamalar

Detaylı raporlamalar ile geçmiş kayıtları incelerken gelecek iş planlarının analizlerini de yapabilirsiniz. Raporlamalara dikkat edilmesi oluşabilecek hataları önlemenizde size yardımcı olacaktır. Müşteri risk durumu, genel aktivite raporları, satış ve sipariş raporları gibi detaylı raporlamalar ile bölgesel saha satışında oluşan tüm işlemleri takip edebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder